مشکی مات یا براق؟ مسئله این است

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

آیفون ۷ چهارشنبه شب معرفی شد. اپل تغییراتی بسیار ناچیزی را در طراحی آن نسبت به نسل قبلی اعمال کرده که می توان به انتقال خطوط مربوط به آنتن به حاشیه های بالایی گوشی، برجسته نمودن بیش از پیش لنز دوربین و حذف درگاه ۳.۵ میلیمتری صدا اشاره کرد. اما اساسی ترین تغییر اضافه شدن دو رنگ جدید به رنگ بندی آیفون های جدید است: مشکی مات(Black) و مشکی براق(Jet Black)


لازم است به این نکته اشاره کنیم که تقریبا بیشتر تغییرات در شایعات و خبرهای قبل از مراسم عنوان شده بودند، اما موردی که تا آخرین لحظه تغییر نکرد، نام رنگ مشکی براق بود؛ بر اساس شایعات، این رنگ Piano Black نام داشت اما دیدیم که اپل از آن به Jet Black نام  برد. به هر حال… رنگی که اپل آن را مشکی می نامد، در واقع به دلیل مات بودن، طیف بسیار تیره تری از همان خاکستری است که چند سالی در آیفون های قبلی به کار می رفت. مشکی براق اما فرق می کند و علی رغم اینکه مانند سایر رنگ ها، از آلومنیوم ساخته شده، به طرز خاصی بسیار براق است و این برقش ویژگی های منحصر به فردی برایش به ارمغان آورده است.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۴۴

اگر قصد کرده اید تلفن هوشمندتان را به آیفون ۷ ارتقاء دهید و از قضا به رنگ مشکی علاقه دارید، ممکن است در انتخاب مدل مات یا براق کمی سردرگم شوید که البته کاملا طبیعی است. در ادامه مطلب به طرح برخی تفاوت های این دو رنگ می پردازیم:

  1. چیزی که واضح است: Jet Black بسیار براق و انعکاس دهنده نور است. Black، مات است و بازتاب نور شدیدی ندارد.
  2. Jet Black کاملا مشکی است. Black بسیار تیره است و بیشتر به خاکستری سیر شباهت دارد.
  3. Jet Black مستعد جذب  لک و اثر انگشت است. Black تمیز تر می ماند.
  4. Jet Black اصطکاک بیشتری با دست دارد و لیز نمی خورد. Black کمی سُر است.
  5. به مرور زمان Jet Black خط و خش های کمی به خود می گیرد؛ Black نسبت به آنها مقاوم تر است.
  6. هر دو رنگ از مقاومت یکسانی برخوردار هستند.
  7. Jet Black قیمت بالاتری دارد، چرا که فقط در ظرفیت های ۱۲۸ و ۲۵۶ عرضه می شود. Black را می توانید با ظرفیت ۳۲ هم تهیه کنید، پس ارزان تر هم می تواند باشد.

این موارد، تفاوت هایی که هستند که تا به اینجا به نظر می رسند. ممکن است هنگامی که آیفون های جدید وارد بازار شوند و یا کاربران آنها تهیه کنند، به مواردی بر بخورند که در این لیست عنوان نشده است. در هر صورت، سعی بر این است که تفاوت های این دو رنگ را واضح تر بیان کرده باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.