اپل ایده تولید یک عینک هوشمند مشابه گوگل گلس را در سر دارد

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شنیده شده شرکت اپل مدتی است که روی ایده تولید یک عینک هوشمند جدید مشابه گوگل گلس کار می کند، گرچه هنوز نمی تواند تولید آن را قطعی دانست.


منابعی در زنجیره تامین قطعات اولیه محصولات اپل به این خبرگزاری گفته اند که شرکت ساکن کوپرتینو مذاکراتی را با برخی شرکای سخت افزاری برای ساخت یک عینک هوشمند داشته است. این شرکت حتی خواسته یکی از تولید کننده ها تعداد محدودی نمایشگر گوچک بعد نزدیک را هم برای این شرکت به تولید برساند. انتظار می رود که از این نمایشگرها برای تست نمونه های اولیه استفاده شود.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۲

البته این خبرها هیچ کدام تایید کننده قطعی تولید عینک هوشمند اپل نیست، چرا که همواره شرکت ها روی ایده های مختلفی کار می کنند و حتی نمونه های اولیه و تست زیادی را هم به تولید می رسانند، اما ممکن است در آخر به دلایل مختلف از عرضه محصول مذکور صرف نظر نمایند.

گوگل در پروژه گلس خود با شکست بزرگی مواجه شد، چرا که علی رغم سر و صدای زیاد در زمان معرفی و ایجاد موجی از هیجان و بازخوردهای مثبت و منفی، این محصول هرگز نتوانست راه خود را به بازار پیدا کند. موانع فنی و حتی قانونی و فرهنگی زیادی بر سر راه این کار وجود داشت که گوگل نتوانست از پس همه آنها بربیاید. با این حال آنها همچنان امیدوارند که این بار در میان مشتریان تجاری و تخصصی بازاری برای محصول خود دست و پا نمایند.

به هر روی اگر قرار باشد عینک هوشمند اپل به تولید انبوه برسد، نباید تا اواخر سال ۲۰۱۸ منتظر عرضه آن در بازار باشیم. اگر عزم شرکت کالیفرنیایی در ساخت محصولاتی تازه با بهره گیری از تکنولوژی واقعیت افزوده را نیز در نظر بیاوریم، آن وقت است که می توان با امیدواری بیشتری به چنین اخباری نگریست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.