تنها ۰.۴ درصد از موبایل های اندرویدی طعم نوقا را چشیده اند

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

نرخ بسیار کند و محدود گسترش نسخه های جدید همواره یکی از بزرگترین مشکلات پلتفرم اندروید بوده است و بسیاری از نسخه ها نیز پیش از جایگزین شدن حتی به گستره ۵۰ درصدی هم نرسیده اند. گزارش های جدید گوگل نشان می دهد که پس از گذشت بیش از ۲ ماه از معرفی اندروید ۷ – موسوم به نوقا – تنها کمتر از یک درصد موبایل های پرشمار این پلتفرم به آن مجهز شده اند.


در حال حاضر تنها چند موبایل پرچمدار از جمله پیکسل های جدید، چند مدل از نکسوس ها و همچنین فبلت V20 شرکت ال جی میزبان اندروید ۷ هستند. این تعداد موبایل تنها در حدود ۰.۴ درصد کل ابزارای موبایل مبتنی بر اندروید را تشکیل می دهند. این رقم برای نسخه ۷.۱ کمتر از ۰.۱ درصد است.

البته این امیدواری وجود دارد که شرکت های مطرح این بازار همچون سامسونگ، سونی، ال جی، اچ تی سی، هوآوی، شیائومی و . . . در هفته های آینده به روز رسانی مذکور را برای موبایل های پرچمدار خود عرضه نمایند تا سهم جدیدترین دست پرورده گوگل تا حدود قابل توجهی افزایش یابد.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۰

با همه این ها اما بعد است که به این زودی ها نسخه ای از سیستم عامل ابزارهای موبایل گوگل بتواند از لحاظ گستردگی نصب، خود را به اندروید لالی پاپ (نسخه ۵ و ۵.۱) برساند. این نسخه در حال حاضر روی ۳۴.۱ درصد از کل موبایل ها و تبلت های اندرویدی نصب است. در رتبه های بعدی نیز اندروید کیت کت با ۲۵.۲ و اندروید ۶ مارشملو با ۲۴ درصد ابستاده اند.

adroid-version-distribution-november-2016

این آمارها را مقایسه کنید با سرعت گسترش هر نسخه از سیستم عامل iOS اپل. بنا بر آخرین اعلام این شرکت، در کمتر از ۲ هفته بیش از ۶۰ درصد تمام آی دیوایس ها به iOS 10 آپدیت شده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.