معرفی نرم افزار مک: ControlAir ابزاری برای کنترل رایانه از راه دور

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

screen-shot-2016-10-31-at-11-47-05-am


مدتی است که کمپانی eyeSight که درتکنولوژی های تشخیص حرکات و اشارات بدن تخصص دارد نرم افزاری برای پلتفرم مک، روانه فروشگاه اپل کرده است که با استفاده از دوربین کامپیوتر، اشارات و حرکات انگشت دست کاربر را به منظور کنترل بسیاری از برنامه های صوتی- تصویری، بدون هیچ تماس فیزیکی، تشخیص می دهد.

این برنامه که با نام ControlAir شناخته می شود با بسیاری از برنامه های رسانه ای مانند iTunes, Spotify, Rdio, Netflix, QuickTime, VLC و Vox سازگاری دارد و کاربر می تواند با تمامی آن ها بدون اینکه به رایانه خود دست بزند، کار کند!

برنامه طوری طراحی شده که برای مثال کاربر زمانی که در حین مشاهده فیلم در VLC و یا گوش دادن به آهنگ در iTunes است، با بلند کردن انگشت اشاره دست خود به سمت دوربین، نوار کنترل برنامه مذکور، ظاهر شده و با چپ یا راست حرکت دادن انگشت به موارد کنترل نرم افزار دسترسی و در نهایت با پایین آوردن تنها بند انگشت خود به سمت پایین، دستور مورد نظر را اجرا کند.

screen-shot-2016-10-31-at-11-13-47-am

این نوار کنترل شامل دستور های کاهش و افزایش صدا (Volume)، مکث کردن (Pause) فیلم یا آهنگ و پخش (Play) است و تنها با اشاره انگشت شما در هوا کار می کنند. حتی اگر فیلم خود را در پشت زمینه پنهان کرده اید و مشغول کار دیگری هستید این برنامه بصورت آماده باش منتظر بالا آوردن انگشت شما بوده تا با اشاره آن، رسانه مورد نظرتان را پخش کنید.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۶۹

screen-shot-2016-10-31-at-11-37-42-am

رئیس کمپانی eyeSight، گیدین اشمل در این خصوص می گوید:

برنامه ControlAir راهی ساده برای کار با نرم افزار های فیلم و موسیقی است. کاربران معمولا برنامه های رسانه ای را در پشت زمینه اجرا می کنند و برنامه یاده شده همیشه با یک اشاره انگشت در دسترس است”.

کار با نرم افزار یاد شده بسیار لذت بخش بوده و با هر نوع iMac، MacBook Pro و MacBook Air با سیستم عامل های OS X 10.9 به بالاتر قابل اجرا است. باید خاطر نشان کرد که کار با برنامه، همیشه نیاز به دوربین رایانه تان را دارد.

فاصله تشخیص آن به گفته سازندگان شرکت یاد شده،، حدود ۱.۵ متر می باشد اما تست های انجام شده توسط سایت معروف «مکرومرز» نشان می دهد که استفاده از انگشتان در محدوده ۲.۱۳ سانتیمتر هم امکان پذیر است.

برنامه زیبا و کاربردی ControlAir را برای مک می توانید در اینجا به طور رایگان دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.