در کنفرانس WWDC 2017 اپل چه گذشت؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۴ دقیقه

برای کنفرانس WWDC 2017، اپل به سن خوزه رفت تا در این کنفرانس سالیانه‌ی توسعه‌دهندگان، محصولات و سخت‌افزارهایی جدید را معرفی کند. بزرگ‌ترین محصول به نمایش گذاشته شده را باید HomePod، یک اسپیکر مجهز به Siri دانست. البته این محصول تنها نبود و در کنار آن محصولاتی مانند آی‌پد پرو ۱۰.۵ و مدل‌های جدید مک‌بوک و آی‌مک نیز معرفی شدند. به‌علاوه جدیدترین قابلیت‌های iOS 11 و WatchOS 4 و TV OS نیز به نمایش گذاشته شدند. با آیفونچی همراه باشید تا در ادامه به صورت خلاصه به بررسی این کنفرانس بپردازیم:

برای کنفرانس WWDC 2017، اپل به سن خوزه رفت تا در این کنفرانس سالیانه‌ی توسعه‌دهندگان، محصولات و سخت‌افزارهایی جدید را معرفی کند. بزرگ‌ترین محصول به نمایش گذاشته شده را باید HomePod، یک اسپیکر مجهز به Siri دانست. البته این محصول تنها نبود و در کنار آن محصولاتی مانند آی‌پد پرو ۱۰.۵ و مدل‌های جدید مک‌بوک و آی‌مک نیز معرفی شدند. به‌علاوه جدیدترین قابلیت‌های iOS 11 و WatchOS 4 و TV OS نیز به نمایش گذاشته شدند. با آیفونچی همراه باشید تا در ادامه به صورت خلاصه به بررسی این کنفرانس بپردازیم:

 

HomePod

برعکس آنچه تصور می‌شد، اپل تنها یک دستیار صوتی هوشمند نساخته است، بلکه محصولی را با محوریت موسیقی ارائه کرده است. HomePod که در کنفرانس WWDC 2017 معرفی شد قابلیت‌های صوتی پیشرفته‌تری نسبت به سایر دستیارهای صوتی دارد و میکروفن Wide-array که در آن مورد استفاده قرار گرفته است می‌تواند صداها را حتی هنگام پخش موسیقی نیز تشخیص دهد و دستورات را اجرا نماید. همچنین قادر است دیوایس‌های خانگی سازگار را نیز کنترل کند. این دیوایس با قیمتی حدود ۳۵۰ دلار از دسامبر ۲۰۱۷ در دسترس خواهد بود.

 

مک‌بوک و آی‌مک

آی‌مک‌های جدید صفحه‌نمایش‌های بهتر، حافظه‌ی بزرگ‌تر و ۲ کانکتور Thunderbolt/USB-C را به همراه نسل هفتم پردازنده‌های اینتل و کارت گرافیک‌های یکپارچه‌‌‌ی جدید ارائه می‌کنند. مدل‌های Retina 4K به همراه discrete RX500 و مدل‌های جدید ۵K همراه با پردازنده‌‌‌ی گرافیکی Radeon RX500 عرضه می‌شوند. قیمت آی‌مک‌های ۲۱.۵ اینچی از حدود ۱۱۰۰ دلار آغاز می‌شود و برای مدل‌های ۴K و ۲۱.۵ اینچی باید بیش از ۱۳۰۰ دلار پرداخت. مدل پرچم‌دار ۵K و ۲۷ اینچی نیز با حداقل قیمت ۱۸۰۰ دلار عرضه می‌شود.

مدل جدید آی‌مک پرو نیز در کنفرانس WWDC 2017 معرفی شد. این آی‌مک قدرتمندترین مدل مک تا کنون به حساب می‌آید و سیستم خنک‌کننده‌‌ی بهتری نسبت به مدل‌های معمولی دارد. آی‌مک پرو از پردازنده‌ی ۱۸ هسته‌ای Xeon و کارت گرافیکی Radeon Vega در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ECC و ۴ ترابایت حافظه‌‌ی داخلی SSD بهره می‌گیرد. این مدل نیز از دسامبر ۲۰۱۷ و با قیمتی بیش از ۵۰۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

مک‌بوک‌ها نیز با استفاده از چیپ‌های نسل هفتم اینتل و گرافیک‌های بهتر به‌روزرسانی شدند و قیمت مدل ۱۳ اینچی بدون تاچ‌بار هم کاهش می‌یابد.

 

آی‌پد پرو ۱۰.۵

مدل ۱۰.۵ اینچی از آی‌پد پرو با حاشیه‌های باریک‌تر و ابعادی مشابه مدل ۹.۷ اینچی در کنفرانس WWDC 2017 معرفی شد. این مدل از صفحه‌نمایش جدید با گام رنگ  DCI-P3 و روشنایی ۶۰۰ نیت بهره می‌گیرد. قابلیت جدید Pro Motion نیز نرخ رفرش را به ۱۲۰ هرتز افزایش داده است. زمان عکس‌العمل قلم اپل نیز به ۲۰ میلی‌ثانیه کاهش یافته است.

دوربین بهتر و صفحه‌نمایش ۴K به همراه شارژ از طریق USB-C نیز از دیگر قابلیت‌های این محصول جدید هستند. قدرت پردازش گرافیکی این محصول توسط پردازنده‌ی ۱۲ هسته‌ای تامین می‌شود و پردازنده‌ی اصلی از نوع ۶ هسته‌ای Fusion A10X است. حداقل حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت نیز به جذابیت این محصول می‌‌افزاید.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۱۰۱

قابلیت‌های ویژه‌ای نیز برای آی‌پد در iOS 11 جای داده شده است تا عملکردی نزدیک‌تر به مک داشته باشد.

 

iOS 11

طی کنفرانس WWDC 2017 اپل آخرین نسخه از سیستم عامل موبایل خود یعنی iOS 11 را نیز معرفی کرد. قابلیت‌ها و اصلاحات قابل توجهی در این نسخه‌‌ی جدید دیده می‌شوند:

رابط کاربری جدید با منوی اپ‌های عمودی، Control Center اصلاح شده و نمایش تمام نوتیفیکیشن‌ها در صفحه‌ی قفل. iMessage نیز دارای قابلیت هم‌گام‌سازی با سایر دیوایس‌ها از طریق iCloud است. Apple Pay را نیز می‌توان برای پرداخت فرد به فرد مورد استفاده قرار داد که با iMessage هم سازگاری دارد.

Siri نیز شاهد اصلاحاتی بوده است و حالا صدایی طبیعی‌تر دارد. همچنین قادر به ترجمه است و رابط گرافیکی آن نیز دستخوش تغییر شده است. ویدیوها توسط دوربین با فرمت H.265 ضبط می‌شوند که فرمتی بهینه‌تر است و فضای کمتری را اشغال می‌کند. App Store نیز مورد بهینه‌سازی قرار گرفته است.

 

MacOS High Sierra

سیستم‌عامل دسکتاپ اپل نیز در کنفرانس WWDC 2017 مورد توجه قرار گرفت. البته این سیستم‌عامل مورد به‌روزرسانی جامع قرار نگرفت و تنها شاهد اصلاحاتی بود. این اصلاحات در مرورگر Safari، ایمیل، Photos و پشتیبانی از فرمت‌های جدید ویدیویی و ساختار گرافیکی جدید قابل مشاهده هستند.

 

WatchOS 4

سیستم‌عامل ساعت اپل هم در کنفرانس WWDC 2017 مورد اشاره قرار گرفت. ظاهر جدید صفحه‌نمایش با قابلیت نمایش نوتیفیکیشن‌های جدید، چالش‌های جدید سلامتی، رابط کاربری جدید برای اپ ورزش، قابلیت انتقال و دریافت اطلاعات از دستگاه‌های ورزشی و هم‌گام‌سازی بهتر با Apple Music از جمله بهبودهای نسخه‌ی جدید WatchOS هستند.

با توجه به معرفی این سیستم‌عامل جدید به احتمال زیاد باید منتظر معرفی اپل واچ سری ۳ نیز باشیم.

 

در نهایت نیز باید به TV OS جدید و اضافه شدن سرویس Amazon Prime به Apple TV اشاره کنیم. با توجه به ارائه‌‌ی سیستم‌عامل جدید برای Apple TV ممکن است شاهد معرفی سری جدید از این محصول طی سال ۲۰۱۷ نیز باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.