با استفاده از ویژگی های قالب بندی، خوانایی نوشته های‌تان را بهبود بخشید

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

تایپ کردن در گوشی های هوشمند تقریبا به یکی از عادات روازانه کاربران بدل شده؛ نوشتن پیام تبریک به دوستان یا آشنایان در کنار یادداشت برداری در برنامه Notes یا اختصاص کپشن به پست های اینستاگرام همگی به تایپ صحیح و گاهی سریع نیاز دارند. برخی مواقع نیز لازم است برای خوانایی و زیبایی بیشتر، متن نوشته شده را قالب بندی کنیم. تمام این ویژگی ها در ویرایشگر متنی iOS فراهم شده اند که ممکن است کم و بیش با آنها آشنا باشید. آیفون‌چی آموزش جامعی را در این رابطه آماده کرده است که می تواند دقت و سرعت تایپ‌تان را افزایش دهد. با ما همراه باشید.


کپی، کات و پیست کردن

در سیستم عامل iOS نیز مانند رایانه های شخصی می توانید از قسمتی از متن را کپی یا برش دهید و به بخش دیگری الحاق(پیست) نمایید. در هر یک از اپلیکیشن هایی که تایپ می کنید قادر هستید از ویژگی های یاد شده استفاده نموده و از دوباره نویسی جلوگیری کنید.

ابتدا قسمتی از متن که نیاز به کپی یا انتقال دارد را انتخاب کنید(با جابجایی دایره‌های آبی)

سپس از نواری که در بالای قسمت انتخاب شد ظاهر می شود، Cut یا Copy را برگزینید.

keyboard-iphone-cuttext-screens-01

پس از انتخاب گزینه‌ی مورد نظر، متن در حافظه‌ی کلیبرد قرار گرفته است.

روی جایی که باید متن را برگردانید تپ کنید و انگشت‌تان را کمی نگه دارید.

سپس از نوار نمایان شده گزینه Paste را انتخاب نمایید.

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۹

keyboard-iphone-pastetext-screens-01

فراموش نکنید که در هر لحظه فقط یک بخش از متن می تواند در کلیبرد قرار داشته باشد. افزون بر این می توانید متن کپی یا کات شده را در هر بخش دیگری از آیفون یا آیپد پیست نمایید.(مثلا در سایر اپلیکیشن ها یا مخاطبین و …)

 

مورب، برجسته و زیرخط دار کردن

گاهی نیاز داریم  بخش خاصی از متن توجه بیشتری را به خود جلب کند. با Bold، Italic و یا Underline کردن می توانیم آن قسمت را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

ابتدا بخشی از متن را انتخاب کنید(با جابجایی دایره‌های آبی).

سپس از نوار ظاهر شده، روی فلش انتهایی تپ کنید(در صورت نمایش) و دکمه BIU را برگزینید.

 

keyboard-iphone-format-bold-screens-01

با این کار سه گزینه برای‌تان ظاهر می شود. اگر روی Bold تپ کنید، متن به صورت برجسته در می آید. گزینه‌ی Italic متن را کمی مورب می نماید و Underline نیز عبارت انتخابی را زیرخط دار می کند.

 

ویژگی هایی که به آن ها اشاره کردیم، متن را از حالت یکنواختی در می آوردند و زیبایی خاصی به نوشته‌های‌تان در اپلیکیشن های مختلف می دهند.

 

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.