چگونه در آیفون قابلیت «شیفت شب» را با طلوع و غروب خورشید به صورت خودکار فعال و یا غیرفعال کنیم

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

شیفت شب یکی از مفیدترین امکانات IOS 9.3 به شمار می رود که در هنگام معرفی این نسخه از سیستم عامل،اپل مانور زیادی را روی آن داد. با کمک این قابلیت می توان مطالعه ی راحت تری را در نور کم انجام داد زیرا با کاهش نور آبی متصاعد شده از صفحه ی نمایش، آسیب کمتری به کاربر وارد خواهد شد. تحقیقات نشان داده که کاستن از نور آبی صفحه نمایش تلفن های همراه، میتواند به خواب بهتر کاربر و از بین بردن حساسیت چشمان او کمک شایانی کند.


فعال کردن این قابلیت مفید برای دستگاهایی که از IOS 9.3 و یا بالاتر بهره مند هستند، بسیار ساده بوده و از طریق Control Panel و یا قسمت تنظیمات دستگاه در مسیر Settings -> Display & Brightness -> Night Shift قابل دسترسی است.

با این حال میتوان شیفت شب را به نحوی تنظیم کرد که به صورت خودکار با غروب خورشید در موقعیت کاربر، فعال شده و با طلوع خورشید فردای آن روز، غیر فعال گردد. برای زمانبندی قابلیت شیفت شب ابتدا می بایست به مسیر Settings -> Display & Brightness -> Night Shift رفته و گزینه ی Schedule را فعال نمایید. با فعال سازی این گزینه باید زمان شروع و پایانی را برای زمانبندی خود به سیستم معرفی کنید.

Night-Shift-Sunrise

در حالت پیش فرض زمان غروب و طلوع خورشید به عنوان نقطه آغازین و پایانی طرح در نظر گرفته شده است. همچنین کاربر می تواند زمان دلخواه خود را جایگزین پیش فرض های سیستم کند تا  قابلیت شیفت شب در زمان دلخواه او فعال و یا غیرفعال گردد.

Night-Shift-Schedule

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۴۹

شناسایی زمان طلوع و غروب خورشید با استفاده از موقعیت کاربر امکان پذیر بوده پس می بایست اجازه ی دسترسی به موقعیت جهانی خویش را برای شیفت شب فراهم سازید تا این قابلیت با دقت زمانی بالایی نور صفحه ی نمایش شما را تنظیم کند.

برای این کار به مسیر  Settings -> Privacy -> Location Services -> System Services در دستگاه خود مراجعه نمایید.

System-services

با فعال سازی گزینه ی Setting Time Zon اجازه ی دسترسی به موقعیت خود را به دستگاه خواهید داد. با این کار زمان طلوع و غروب خورشید در موقعیت فعلی شما در اختیار شیفت شب قرار می گیرد.

Time-Zone

از این پس شیفت شب صفحه نمایش دستگاه شما را به نحوی مدیریت خواهد کرد که کمترین آسیب به سلامتی شما وارد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.