چگونه لوازم جانبی تقلبی اپل را به سادگی تشخیص دهیم؟

زمان حدودی مطالعه مطلب: ۲ دقیقه

استفاده از لوازم الکتریکی که با کیفیت پایینی تولید شده اند معمولا عواقبی به دنبال دارند؛ این دست از محصولات یا به دستگاه آسیب می رسانند و یا در بدترین حالت ممکن است باعث آتش گرفتن آنها شوند. در همین رابطه پیش از این در خبرها عنوان شد که شمار زیادی از لوازم جانبی فروشگاه های معتبری همچون آمازون تقلبی بوده و به اسم کالای اصلی به فروش می رسیده است.


کمپانی اپل به خریداران اکیدا توصیه کرده تا محصولی را خریداری کنند که عبارت Made for iPod/iPhone/iPad روی آن درج شده باشد؛ این لوگو تایید می کند که کالای خریداری شده برای محصولات خاصی تولید شده و با آنها سازگاری دارد.

همچنین جملاتی مانند Designed by Apple in California و Assembled in China و یا در برخی مواقع Assembled in Vietnam یا Indústria Brasileira  باید روی آنها درج شده باشد. در غیراین صورت، این کالا مورد تایید اپل نیست و تقلبی محسوب می شود.

 

lightning-cable01 اتصال ها بسیار صیقلی و هموار هستند و دو سر آنها به صورت گرد در آمده. در نمونه تقلبی اتصال ها برجسته اند و سطح ناهمواری دارند، همچنین دوسر آنها شکل زاویه دار به خود گرفته است.

 

نوشته‌های مرتبط
۱ از ۳۵۱

lightning-cable02 طول و عرض قسمت فلزی ۷.۷ در ۱۲ میلیمتر است، در حالی که در نمونه های تقلبی این ابعاد متغییر هستند.

 

همچنین نمونه های اصلی پوشش طلایی رنگ و نوارهای ذوزنقه ای شکل دارند و کاملا مسطح هستند. اما نمونه‌ی تقلبی به رنگ نقره ای و با نوارهایی زاویه دار دیده می شوند که عموما سطح ناهمواری نیز دارند.

 

تشخیص اصل نبودن آداپتورها اما کمی سخت تر است و معمولا شباهت زیادی به نمونه اورجینال دارد.

apple-charger معمولا نوشته های روی آداپتور کمی متفاوت هستند. به جای عبارت Designed by Apple in California ممکن است Designed by Abble in California یا Designed by China in California درج شده باشد. حتی ممکن است صرفا واژه California به درستی نوشته نشده باشد.

 

به طور کلی، مدل های تقلبی از کیفیت ساخت پایینی برخوردارند که می توانید با کمی بررسی این موضوع را متوجه شوید. همچنین توصیه اکید می شود که هرگز به سراغ سایر آداپتورهایی که صرفا به کابل USB شما موصل می شوند نروید، چرا که این دست از آداپتور ها قطعا به دستگاه آسیب می رسانند.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.